DUO BALDO

Concert6juliol

 6 Juliol 2017,  MÓN SANT BENET

Brad Repp, Violí

Aldo Gentileschi, Piano

 

PROGRAMA

“CONdivertimentoCERTO”

“Tocar” i “jugar” són dos termes diferents en català. No és així en molts altres idiomes com l´anglès, l´alemany, el francès, el rus,…

Què pot passar si un músic “seriós” es troba per tocar amb un altre músic pel qual fer música és també “jugar”? Quines relacions s´establirien entre ells? Com reaccionarien l´un en contacte amb l´altre? De les respostes a aquestes preguntes neix un espectacle que proposa una manera diferent d´acostar-se al món de la música clàssica. Bromes, tics, provocacions musicals esdevenen el teixit de l´espectacle en el qual la música es combina amb el divertiment. Així l´espectacle respon a  una partitura de simfonia, en la qual, naturalment, entre tots els moviments preval…l´Allegro!!!

Què es diu del Duo Baldo….

“Va haver-hi un moment, no fa massa temps, en el qual l´humor en la música formava part de moltes temporades. Els veritables gegants d´aquest gènere eren: Victor Borge, Anna Russell, PDQ Bach i Gerard Hoffnung, per citar-ne alguns. El que els feia estimats era una extraordinària combinació entre una grandíssima habilitat musical i una sorprenent comicitat. No es feien burles de la música clàssica ans al contrari, tots ells tenien l´habilitat de fer-la estimar encara més a través de les rialles que sorgien de la idiosincràsia de músics i compositors.
Malgrat que Borge i Russell ja no són entre nosaltres, tenim encara un grapat de concertistes còmics que ens deleiten, entretenen i il.luminen al mateix temps. A la cima de la meva llista personal hi ha el Duo Baldo. El seu humor posa al rostidor els gegants de la tradició clàssica, però amb un profund afecte que ens fa enamorar-nos de la música des de l´inici.
No cal ser un laureat en musicologia per gaudir del seu espectacle. Només cal el desig de voler passar una vetllada que ens faci somriure, que ens faci divertir i que ens ajudi a recordar que la música clàssica és aliment per l´ànima.” –Evans Mirageas (Director artístic de l´Orquestra Simfònica d´Atlanta i de l´Òpera de Cincinnati).

“El Duo Baldo és, per una part virtuós, per una altra part d´una hàbil comicitat física i per l´altra d´una sàtira musical. En Brad és un bruixot del violí i l´Aldo un geni còmic al piano. El públic els adora!”  -Bettina Swigger (Directora del Festival Mozaic)

“A vegades passa que, on menys t´esperes, se t´obre un món… El divertiment ha estat cert amb el Duo Baldo, que entre gags ha enumerat les millors pàgines de la música clàssica realitzades no només a la perfecció sino amb moments de veritable virtuosisme”. TDV Social

“Gran èxit a Salzburg del Duo Baldo. El seu original espectacle, caracteritzat per un acostament poc convencional a la clàssica ha estat jutjat de “fantàstic!” pel públic entusiasta”- Festival de Salzburg/Corriere del Teatro

Comprar entrades

 

CURRÍCULUMS

Duo Baldo

 

COMENTARI DEL CONCERT

CONdivertimentoCERTO

Prospecte d’informació per a l’usuari

Allegro musical general per a ús de tots els públics.

ADVERTIMENTS GENERALS

Llegiu aquests prospecte detingudament abans de començar a prendre cap dosi del present espectacle, malgrat que potser no conté informació important.

Podeu seguir exactament aquestes instruccions d’auto administració de l’espectacle, o bé les de l’amic/amiga que us ha acompanyat o bé cap d’elles.

Conserveu aquest prospecte, ja que segurament us vindran ganes de tornar a la resta de concerts del present Festival.

Si necessiteu més informació, consulteu el vostre cor o la vostra ànima, que amb els anys s’han fet savis i potser no us n’heu assabentat.

No patiu pels efectes adversos, no n’hi ha. Els efectes secundaris es descriuen més endavant, però no són adversos.

Si la vostra situació millora durant l’espectacle, potser val la pena prorrogar el tractament amb la resta de concerts del Festival.

1.- Què és CONdivertimentoCERTO i com s’utilitza

És un concert on es fa teatre, o potser una obra teatral on es fa música. L’ordre dels factors no altera el producte, però sí que els diferents elements químics inherents a les matèries primeres generen reaccions peculiars que poden esdevenir sorprenents, sobretot per qui pensa que la música clàssica és només una cosa seriosa i avorrida.

Per utilitzar-lo només cal seure a la vostra cadira i esperar que comenci l’esmentada reacció dels diferents elements. Durant la ingesta de l’espectacle és bo no bellugar-se de la cadira, seguir respirant i estar atents a tots els detalls. La pèrdua de l’atenció pot comportar desaprofitar algun dels gags, que després lamentareu. Clar que sempre podeu demanar a algun altre assistent que us l’expliquin, però la veritat és que ja no és el mateix. Millor gaudir-los en primera persona.

2.- Què necessiteu saber abans de començar a gaudir de l’espectacle

La veritat és que no necessiteu saber res. Però us pot encuriosir saber que les 9 muses inspiradores de les arts van ser filles de la deessa Mnemòsine, filla d’Urà i de Gaia, considerada deessa de la memòria. Després de nous nits d’amor amb el déu Zeus, va tenir nou filles que varen ser les nou Muses inspiradores de les arts. Clar que el que sembla que veritablement inspiren les muses són petits fragments d’un llenguatge superior, global, reservat només als déus. Potser, aleshores, si anem unint en una mateixa acció expressions artístiques diverses com la música, la comèdia, el moviment…. potser aconseguirem algun dia poder-nos comunicar directament amb els déus de l’Olimp. Mentre això no arriba, podem anar fent pràctiques amb el present espectacle

3.- Com prendre l’espectacle

Hem observat que la millor manera d’auto administrar el consum d’aquest espectacle és estar tranquil, receptiu, assegut còmodament, amb ganes de passar una bona estona i ja està. No pregunteu de què va, ni quines obres tocaran… no serveix pràcticament de res, ja que degut a les reaccions químiques dels elements en escena, el resultat pot ser diferent en cada moment. Per tant, seieu còmodament  i passeu-ho el millor possible.

4.- Possibles efectes secundaris

Aquest és un aspecte important. Heu d’estar preparats ja que els efectes secundaris poden ser diversos (NO adversos) i en alguns casos s’han diagnosticat reaccions imprevisibles. Normalment notareu que durant l’administració de l’espectacle us aneu trobant bé, cada cop millor, més sorpresos, contents… Fins i tot s’han diagnosticat alguns atacs de riure esporàdics o sovintejats… També és cert que en algunes persones molt concretes, raríssimes vegades, pot produir indiferència. En aquests casos el tractament pot ser recórrer al whatsapp, però sense so, per evitar tornar a casa desencaixat per la bronca de la persona que tenim asseguda al nostre costat.

5.- Conservació de l’espectacle

L’única manera de conservar-lo és primer gaudint-lo i després desat en algun racó de la nostra memòria. Clar que sempre podeu recórrer a alguns racons d’Internet on en espais com el youtube podeu recuperar-ne alguns dels moments

6.- Contingut de l’espectacle i informació addicional

L’espectacle conté un pianista i un violinista que, a més, fan d’actors, etc… i tot un seguit d’obres del repertori clàssic que sentireu interpretades de manera “subtilment” diferent. Si bé és cert que en ocasions ens pot ser útil informació addicional, aquesta vegada és indiferent. Vaja que no cal res més.

Laboratori distribuïdor de la proposta:

XXIII FESTIVAL INTERNACIONAL DE MÚSICA CLÀSSICA

Sant Fruitós de Bages

“Memorial Eduard Casajoana”

 

                                                                                                                         Joan Vives

 


Comments are closed.